Διαχείριση απορριμάτων σε εργασιακούς χώρους- Η περίπτωση του QGreen Advisor

 





 Η διαχείριση αποβλήτων είναι μία διαδικασία που αφορά την ολική συμπεριφορά μας. Ξεκινάει από το σπίτι και επεκτείνετε και στη συμπεριφορά μας στους εξωτερικούς χώρους. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στους εργασιακούς χώρους. Με μικρές κινήσεις μπορεί το γραφείο να αποτελεί έναν χώρο ολοκληρωμένης διαλογής απορριμμάτων. 

 Το τελευταίο διάστημα έχω την ευκαιρία να εργάζομαι στο μελετητικό γραφείο με την κυρία Mαρία Τσάκωνα , Xημικό Μηχανικό και μία φίλτατη συνάδελφο περιβαλλοντολόγο, την Αγγελική Καπλάνη. Παρά το γεγονός ότι το γραφείο αναλαμβάνει έργα που σχετίζονται με τη διαχείριση αποβλήτων δεν είναι δεδομένο ότι η υπάρχουσα κατάσταση είναι δεδομένη και σε άλλους χώρους. Αυτός είναι και ο λόγος που ζήτησα από τη κυρία Τσάκωνα να παρουσιάσω μέσα από αυτό το μικρό κείμενο μερικές από τις πρακτικές που θα συναντήσει κανέις στο συγκεκριμένο χώρο. 

 Βασικό στοιχείο της επιτυχίας της ολοκληρωμένης διαχείρισης είναι ο σωστός διαχωρισμός των υλικών. Στο γραφείο υπάρχουν κάδοι για ξεχωριστή συλλογή χαρτιού, πλαστικών μπουκαλιών καθώς επίσης και κάδος αποκλειστικά για τη συλλογή καπακιών. Οι ΄χαρτινοι κάδοι της συλλογής των υλικών είναι τοποθετημένοι εντός του γραφείου με αντίστοιχη περιγραφή των υλικών που πρέπει να απορρίπτονται εντός τους με μία ταμπέλα ένδειξης.  Η εικόνα τους αποτυπώνεται στις ακόλουθες φωτογραφίες




Εκτός από τη ξεχωριστή διαλογή τους υπάρχουν και άλλες επιλογές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μας και σχετίζονται με τη διαχείριση αποβλήτων. Η επαναχρησιμοποίηση αποτελεί μία από τις αρχές που πρέπει να ακολουθούνται στη κατεύθυνση της γενικότερης μείωσης του όγκου των αποβλήτων. Το γραφείο επιλέγει να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο χαρτί ως μία μικρή πράσινη κίνηση. 

Ο όρος του upcycling είναι επίσης μέρος του QGreen. Το τάσακι που υπάρχει στο γραφείο έχει κατασκευαστή από ένα πάλιο κουτάκι αναψυκτικού της Coca Cola. Το υλικό δε πετάχτηκε αλλά αναδιαμορφώθηκε και πήρε νέα ζωή και απέκτησε μία παντελώς διαφορετική χρήση. 


Τα βασικά βήματα για  διαχείριση αποβλήτων και στο γραφείο πρέπει να ακολουθούν αυτά της γενικότερης διαχείρισης. Μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση  και διάθεση ως τελευταία επιλογή. Συνεπώς απλές κινήσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και με χαμηλό κόστος σε ένα γραφείο είναι :

  • η αντικατάσταση πλαστικών μίας χρήσης όπως για παράδειγμα ποτήρια , πιρούνια κλπ με κούπες, πιρούνια και είδη που υπάρχουν αντίστοιχα στο κάθε σπίτι
  • η ύπαρξη κάδων, διαμορφομένων κουτιών συλλογής διάφορων υλικών που χρησιμοποιούνται στο χώρο
  • αξιοποίηση του χαρτιού και από τις δύο πλευρές 
  • πιθανή αγορά χαρτιού προερχόμενου από ανακύκλώση
  • πιθανή συγκέντρωση ενός όγκων υλικών για τη δημιουργία νέας κατασκευής για το γραφείο
Ακόμα σημαντικό είναι αν δεν χρειαζόμαστε κάτι και μπορεί να αξιοποιήθει στον εργασιακό μας χώρο να επιλέξουμε από το να το πετάξουμε στα σκουπίδια να το μεταφέρουμε εκεί. Ένα παλιό καλάθι θα μπορούσε να είναι το σημείο με το υλικό που υπάρχει πάνω σε κάποιο τραπέζι στο γραφείο, ενα  διακοσμητικό που έχουμε βαρεθεί στο σπίτι μπορεί να δώσει μία μικρή δόση ανανέωσης στο γραφείο. Σίγουρα μπορούμε να σκεφτούμε ένα σωρό πράγματα. Αρκεί να έχουμε τη διάθεση να μειώσουμε τον όγκο όσων πετάμε βρίσκοντας άλλες λύσεις πριν την εύκολη λύση της άμεσης απόρριψης σε κάποιο κάδο. 


Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το γραφείο QGreen Advisor στην ιστοσελίδα του 

και στο Facebook.

QGreen Advisor - Υπηρεσίες Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων , 

Διεύθυνση: Χαλανδρίου 5 - Αγία Παρασκευή ΤΚ 153 43

Τηλέφωνο: 2106001636


Bρείτε  μας στο Facebook : Blog περιβαλλοντικών θεμάτων: env-gr.blogspot.com και
                   στο Instagram: @envgrblog

Επιμέλεια: Σοφία Χανιώτη, MSc Περιββαλοντολόγος

Σχόλια

Προηγούμενες Αναρτήσεις