Ασφάλεια σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και η λυπητερή πρωτιά της Ελλάδας!



Οι σιδηρόδρομοι παρέχουν μια ασφαλή και βιώσιμη μορφή μεταφοράς παγκοσμίως. Ενώ το πραγματικό επίπεδο ασφάλειας που επιτυγχάνεται μπορεί να ποικίλλει, ακόμη και σε οικονομικά ανεπτυγμένες περιοχές όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι σιδηρόδρομοι είναι συνήθως ασφαλέστεροι από όλους τους άλλους τρόπους μεταφοράς, με εξαίρεση την εμπορική αεροπορία.


Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων ασφαλείας μπορεί να διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των σιδηροδρομικών διοικήσεων, όπως και η ποιότητά τους, γεγονός που καθιστά τις συγκρίσεις σε παγκόσμια βάση δύσκολες.


Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο κίνδυνος θανάτου για έναν επιβάτη τρένου εντός της ΕΕ είναι περίπου 0,09 θάνατοι ανά δισεκατομμύριο σιδηροδρομικά χιλιόμετρα, σχεδόν το ένα τρίτο του κινδύνου για τους επιβάτες λεωφορείων και πούλμαν και περίπου 28 φορές μικρότερος από ό,τι για τους επιβάτες αυτοκινήτων.


Οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης είναι από τους ασφαλέστερους στον κόσμο. Η ΕΕ επιδιώκει να διατηρήσει τα υψηλά πρότυπα και να εναρμονίσει τις απαιτήσεις ασφαλείας σε ολόκληρη την ΕΕ. Καθορίζει τους όρους για τη χορήγηση της πιστοποίησης ασφάλειας που πρέπει να λάβει κάθε σιδηροδρομική εταιρεία για να μπορεί να εκτελεί δρομολόγια στο ευρωπαϊκό δίκτυο. Ωστόσο, η ασφάλεια δε σημαίνει μηδενική πιθανότητα εκδήλωσης ατυχήματος!


Ο αριθμός των σημαντικών σιδηροδρομικών ατυχημάτων στην ΕΕ μειωνόταν σχεδόν συνεχώς μεταξύ 2010 και 2020, με μόνες εξαιρέσεις μια απότομη αύξηση το 2014 (+6,7 %) και μια μικρή αύξηση το 2017 (+2,0 %). Το 2021, ο αριθμός των σημαντικών ατυχημάτων αυξήθηκε κατά 58 σε σύγκριση με το 2020, σε συνολικά 1 389 ατυχήματα (+4,4 %). Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει γενικά βελτιωθεί στην ΕΕ, με 840 λιγότερα ατυχήματα το 2021 σε σύγκριση με το 2010, δηλαδή μείωση κατά 37,7 %.

Το παρακάτω γράφημα συγκρίνει τα ποσοστά θανάτων επιβατών και εργατικού δυναμικού για την περίοδο 2015-2019. Η προκύπτουσα κατάταξη μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητη σε μικρό αριθμό σοβαρών ατυχημάτων, αλλά δείχνει το επιπέδο ασφάλειας που επιτυγχάνεται σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα θανατηφόρα ατυχήματα για την Ελλάδα εμφανίζονται υψηλά λόγω του μικρού αριθμού των διανυόμενων σιδηροδρομικών χιλιομέτρων,με αποτέλεσμα το ποσοστό να είναι ευαίσθητο σε μικρές μεταβολές του αριθμού των θανάτων.




Μέσα σε όλα τα παραπάνω τονίζεται ότι η Ελλάδα στις 15/2 παραπέμφθηκε από  την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενώπιον του ευρωπαϊκού δικαστηρίου για μη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Το σχετικό δελτίο τύπου βρίσκεται μεταφρασμένο εδώ


Το κείμενο αποτελεί παράθεση στοιχείων που αναφέρονται :
  • στη Eurostat σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ευρώπη ( μπορείς να δεις ένα πολύ εκτενέστερο κείμενο με τη συνοδεία γραφημάτων στα αγγλικά εδώ)
  • στην επίσημη ιστοσελίδα του Διεθνούς Συμβουλίου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων - Ιnternational Railway Safety Council (πατώντας εδώ μπορείς να δεις το πρωτότυπο αγγλικό κείμενο). 

Bρείτε  μας στο Facebook : Blog περιβαλλοντικών θεμάτων: env-gr.blogspot.com και

                   στο Instagram: @envgrblog

Σχόλια

Προηγούμενες Αναρτήσεις